Két tanítási nyelvű képzés
A két tanítási nyelvű oktatás célja, hogy az anyanyelvi és idegen nyelvi tudást egyidejűleg és kiegyensúlyozottan fejlesszük. Tanulóinkat megtanítsuk az idegen nyelven való tanulásra, az idegen nyelvű információk feldolgozására. A diákjaink alkalmassá váljanak arra, hogy tanulmányaikat akár magyarul, akár idegen nyelven folytassák és a későbbiekben a szakmájukat mind a két nyelven gyakorolják. Célunk továbbá, hogy különböző kultúrák értékein keresztül neveljük gyermekeinket türelemre, megértésre és nyitottságra; törekedjünk pozitív én- és országkép kialakítására; értessük meg velük a nemzetközi kapcsolatok és együttműködés fontosságát. Mindezen célok megvalósításához elengedhetetlennek tartjuk, hogy iskolánkban családias légkörben fegyelmezett munka folyjon a közösen meghozott szabályok betartásával.
Intézményünk a két tanítási nyelvű oktatás során többet vállal, mint két nyelv oktatását és két tanítási nyelv alkalmazását. A kitűzött célok szükségessé teszik, hogy a tanulók a célnyelv országaival jobban megismerkedjenek, értsék és növekvő empátiával fogadják azok másságát, táguljon világképük.
Iskolánkban a magas elvárások teljesítését az idegen nyelvi tanárok mellett anyanyelvi lektor is segíti. Első osztálytól kezdődően kiemelt óraszámban (heti 5 órában) tanulnak a gyermekek angolt, továbbá az életkori sajátosságokat figyelembe véve, magyarul és angolul tanulják az éneket, technikát, rajzot, környezetismeretet és a testnevelést. A felső tagozatban is folytatódik a tantárgyak angol nyelven való tanulása. Jelenleg az európai uniós ismeretekkel és a célnyelvi civilizációval ismerkedhetnek tanulóink. A jogszabályi előírásoknak megfelelően a későbbiekben más tantárgyak tanítása is két nyelven történik majd. Az 5-8. osztályokban szakkör keretén belül lehetőséget kapnak tanulóink a német nyelv tanulására.
Követelményeink megfogalmazása során fontos feladatunknak tartjuk, hogy tanulóinkat eljuttassuk az idegen nyelven való gondolkodás-, megfelelő szövegértés-, beszédkultúra szintjére, megtanítsuk őket az idegen nyelv használatára az információszerzésben, közlésben és az alkalmazásban.
Hatodik évfolyamos tanulóinkat A2, nyolcadikos diákjainkat B1 szintű nyelvtudás elsajátítására készítjük fel. Visszajelzésként nem csupán a tanév végi kompetenciamérések szolgálnak. Harmadik évfolyamtól kezdve félévkor és év végén külön mérést végzünk az addig elsajátított (összes) tananyagból írásbeli teszt és szóbeli kommunikáció formájában. Az eredmények felhasználásával tudjuk a következő félév differenciált oktatását megvalósítani.
Mindezek eredményeként diákjaink sikeresen vettek már részt városi, megyei és országos angol nyelvű versenyeken.
Intézményünk a két tanítási nyelvű oktatás során többet vállal, mint két nyelv oktatását és két tanítási nyelv alkalmazását. A kitűzött célok szükségessé teszik, hogy a tanulók a célnyelv országaival jobban megismerkedjenek, értsék és növekvő empátiával fogadják azok másságát, táguljon világképük.
Iskolánkban a magas elvárások teljesítését az idegen nyelvi tanárok mellett anyanyelvi lektor is segíti. Első osztálytól kezdődően kiemelt óraszámban (heti 5 órában) tanulnak a gyermekek angolt, továbbá az életkori sajátosságokat figyelembe véve, magyarul és angolul tanulják az éneket, technikát, rajzot, környezetismeretet és a testnevelést. A felső tagozatban is folytatódik a tantárgyak angol nyelven való tanulása. Jelenleg az európai uniós ismeretekkel és a célnyelvi civilizációval ismerkedhetnek tanulóink. A jogszabályi előírásoknak megfelelően a későbbiekben más tantárgyak tanítása is két nyelven történik majd. Az 5-8. osztályokban szakkör keretén belül lehetőséget kapnak tanulóink a német nyelv tanulására.
Követelményeink megfogalmazása során fontos feladatunknak tartjuk, hogy tanulóinkat eljuttassuk az idegen nyelven való gondolkodás-, megfelelő szövegértés-, beszédkultúra szintjére, megtanítsuk őket az idegen nyelv használatára az információszerzésben, közlésben és az alkalmazásban.
Hatodik évfolyamos tanulóinkat A2, nyolcadikos diákjainkat B1 szintű nyelvtudás elsajátítására készítjük fel. Visszajelzésként nem csupán a tanév végi kompetenciamérések szolgálnak. Harmadik évfolyamtól kezdve félévkor és év végén külön mérést végzünk az addig elsajátított (összes) tananyagból írásbeli teszt és szóbeli kommunikáció formájában. Az eredmények felhasználásával tudjuk a következő félév differenciált oktatását megvalósítani.
Mindezek eredményeként diákjaink sikeresen vettek már részt városi, megyei és országos angol nyelvű versenyeken.